.

.

Дослідження


ОРГАНІЗАЦІЯ ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ В УМОВАХ СІЛЬСЬКОЇ МІСЦЕВОСТІ

Актуальність дослідження. Аналіз розвитку сучасної системи шкільної освіти в Україні показує, що незважаючи на лавину новацій в системі навчання та виховання, галузі фізичного виховання вони стосуються лише частково. Навчально-виховний процес загальноосвітньої школи все більше перевантажується предметами, які розвивають тільки розумову діяльність, і при цьому зовсім не враховується  зниження рівня фізичного розвитку сучасних дітей і погіршення стану їхнього здоров’я (Москаленко). Деякі автори (Т.Ю. Круцевич  2006; В.В. Білецька 2008; Н.В. Москаленко, 2009; Н.В. Макаренко, В.С. Лизогуб, В.А. Пустовалов 2009; М.В.Чернявський, 2011) відзначають, що діюча нині організація фізичного виховання в школах недостатньо ефективна для підвищення рівня фізичної підготовленості, здоров'я та мотивації учнів до фізичної культури і спорту.
В даний час для підвищення ефективності фізичного виховання школярів, оптимізації їх рухової активності вчені шукають нові підходи до складання фізкультурно-оздоровчих програм: І.І. Вовченко (2003) була розроблена програма занять з оздоровчої ходьби для дітей молодшого шкільного віку з урахуванням рівня їх фізичного здоров'я; Т.Ю. Круцевич (2008) апробована навчальна програма з фізичної культури, яка передбачає планування навчального матеріалу відповідно до віково-статевим особливостями учнів та їхніх інтересів; Н. В. Москаленко (2009) розроблено концепцію проектування інноваційних технологій фізкультурно-оздоровчої роботи в загальноосвітніх установах.
Таким чином, одним із пріоритетних завдань фізичного виховання в Україні є підвищення якості фізкультурно-оздоровчої роботи в процесі фізичного виховання (М. М. Булатова, А. Т. Литвин, 2004; Т. Ю. Круцевич, 2007; Н. В. Москаленко , 2009; М. В. Чернявський, 2011; С. В. Трачук, 2011), що обумовлено незадовільним станом здоров'я і рівнем фізичної підготовленості підростаючого покоління. Аналіз наукових досліджень з проблеми вдосконалення фізкультурно-оздоровчої роботи школярів середніх класів показало відсутність комплексного підходу до розробки інноваційних підходів та сучасних педагогічних технологій організації системи фізичного виховання в загальноосвітніх навчальних закладах, що і обумовило актуальність дисертаційного дослідження.
Мета дослідження – теоретично обґрунтувати технологію організації фізкультурно-оздоровчої діяльності школярів середніх класів в умовах сільської місцевості.
Завдання дослідження:
1.     Провести аналіз спеціальної літератури з проблеми організації фізкультурно-оздоровчої діяльності школярів в умовах сільській місцевості.
2.     Виявити мотиви та інтереси школярів середніх класів до фізкультурно-оздоровчих занять та визначити показники фізичного стану підлітків (чи Оцінити фізичний стан і мотиваційні пріоритети до рухової активності школярів середніх класів у процесі фізичного виховання).
3.     Провести аналіз організації фізкультурної діяльності в школах сільської місцевості.
4.     Обґрунтувати етапи та зміст технології організації фізкультурно-оздоровчої діяльності та визначити ефективність її впровадження в умовах загальноосвітньої школи сільської місцевості.
Об'єкт дослідження – фізкультурно-оздоровча діяльність школярів середніх класів.
Предмет дослідження – технологія організації фізкультурно-оздоровчої діяльності школярів середніх класів в умовах сільської місцевості.
Методи дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення даних науково-методичної літератури та документальних матеріалів; педагогічні методи дослідження: педагогічне спостереження, педагогічне тестування фізичної підготовленості та педагогічний експеримент; антропометричні та фізіологічні методи дослідження; методика експрес-оцінки рівня соматичного здоров’я школярів; соціологічні методи дослідження (анкетування); методи математичної статистики.
Наукова новизна:
·        вперше теоретично обґрунтовано технологію організації фізкультурно-оздоровчої діяльності школярів середніх класів в умовах сільської місцевості, що враховує мотивацію підлітків та спрямована на створення належних умов для фізичного та психоемоційного відновлення школярів під час навчального року;
·        вперше здійснено комплексне дослідження організації фізкультурної діяльності в умовах сільської загальноосвітньої школи та обґрунтовано підходи до впровадження програми з фізичного виховання школярів середніх класів залежно від їх інтересів;
·        доповнено теоретичні відомості про стан програмно-методичного забезпечення фізкультурно-оздоровчої діяльності загальноосвітніх шкіл в сільській місцевості;
·        доповнено і розширено дані про рівень фізичного стану школярів середніх класів, мотивацію до фізкультурно-оздоровчих занять та рухової активності підлітків.
 

Немає коментарів:

Дописати коментар