ОРГАНІЗАЦІЯ ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
ШКОЛЯРІВ В УМОВАХ СІЛЬСЬКОЇ МІСЦЕВОСТІ
Актуальність дослідження. Аналіз розвитку сучасної системи шкільної освіти в
Україні показує, що незважаючи на лавину новацій в системі навчання та
виховання, галузі фізичного виховання вони стосуються лише частково.
Навчально-виховний процес загальноосвітньої школи все більше перевантажується
предметами, які розвивають тільки розумову діяльність, і при цьому зовсім не
враховується зниження рівня фізичного
розвитку сучасних дітей і погіршення стану їхнього здоров’я (Москаленко). Деякі автори (Т.Ю. Круцевич 2006; В.В. Білецька 2008; Н.В. Москаленко,
2009; Н.В. Макаренко, В.С. Лизогуб, В.А. Пустовалов 2009; М.В.Чернявський,
2011) відзначають, що діюча нині організація фізичного виховання в школах
недостатньо ефективна для підвищення рівня фізичної підготовленості, здоров'я
та мотивації учнів до фізичної культури і спорту.
В даний час для підвищення ефективності фізичного виховання школярів,
оптимізації їх рухової активності вчені шукають нові підходи до складання фізкультурно-оздоровчих
програм: І.І. Вовченко (2003) була розроблена програма занять з оздоровчої
ходьби для дітей молодшого шкільного віку з урахуванням рівня їх фізичного
здоров'я; Т.Ю. Круцевич (2008) апробована навчальна програма з фізичної
культури, яка передбачає планування навчального матеріалу відповідно до
віково-статевим особливостями учнів та їхніх інтересів; Н. В. Москаленко (2009)
розроблено концепцію проектування інноваційних технологій
фізкультурно-оздоровчої роботи в загальноосвітніх установах.
Таким чином, одним із пріоритетних завдань фізичного виховання в Україні є
підвищення якості фізкультурно-оздоровчої роботи в процесі фізичного виховання
(М. М. Булатова, А. Т. Литвин, 2004; Т. Ю. Круцевич, 2007; Н. В. Москаленко ,
2009; М. В. Чернявський, 2011; С. В. Трачук, 2011), що обумовлено незадовільним
станом здоров'я і рівнем фізичної підготовленості підростаючого покоління. Аналіз наукових
досліджень з проблеми вдосконалення фізкультурно-оздоровчої роботи школярів
середніх класів показало відсутність комплексного підходу до розробки
інноваційних підходів та сучасних педагогічних технологій організації системи
фізичного виховання в загальноосвітніх навчальних закладах, що і обумовило
актуальність дисертаційного дослідження.
Мета дослідження – теоретично обґрунтувати технологію організації
фізкультурно-оздоровчої діяльності школярів середніх класів в умовах сільської
місцевості.
Завдання дослідження:
1.
Провести аналіз
спеціальної літератури з проблеми організації фізкультурно-оздоровчої
діяльності школярів в умовах сільській місцевості.
2.
Виявити мотиви
та інтереси школярів середніх класів до фізкультурно-оздоровчих занять та
визначити показники фізичного стану підлітків (чи Оцінити фізичний стан і
мотиваційні пріоритети до рухової активності школярів середніх класів у процесі
фізичного виховання).
3.
Провести аналіз
організації фізкультурної діяльності в школах сільської місцевості.
4.
Обґрунтувати
етапи та зміст технології організації фізкультурно-оздоровчої діяльності та
визначити ефективність її впровадження в умовах загальноосвітньої школи
сільської місцевості.
Об'єкт дослідження – фізкультурно-оздоровча діяльність школярів середніх
класів.
Предмет дослідження – технологія організації
фізкультурно-оздоровчої діяльності школярів середніх класів в умовах сільської
місцевості.
Методи
дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення даних науково-методичної
літератури та документальних матеріалів; педагогічні методи дослідження: педагогічне
спостереження, педагогічне тестування фізичної підготовленості та педагогічний
експеримент; антропометричні та фізіологічні методи дослідження; методика
експрес-оцінки рівня соматичного здоров’я школярів; соціологічні методи
дослідження (анкетування); методи математичної статистики.
Наукова
новизна:
·
вперше теоретично обґрунтовано технологію організації
фізкультурно-оздоровчої діяльності школярів середніх класів в умовах сільської
місцевості, що враховує мотивацію підлітків та спрямована на створення належних
умов для фізичного та психоемоційного відновлення школярів під час навчального
року;
·
вперше здійснено комплексне дослідження організації
фізкультурної діяльності в умовах сільської загальноосвітньої школи та
обґрунтовано підходи до впровадження програми з фізичного виховання школярів
середніх класів залежно від їх інтересів;
·
доповнено теоретичні відомості про стан
програмно-методичного забезпечення фізкультурно-оздоровчої діяльності
загальноосвітніх шкіл в сільській місцевості;
·
доповнено і розширено дані про рівень фізичного стану школярів
середніх класів, мотивацію до фізкультурно-оздоровчих занять та рухової
активності підлітків.
Немає коментарів:
Дописати коментар